Facebook  Blog MBSP  Contact

MARKETING

In acceptiunea generala, marketingul reprezinta “stiinta si arta de a convinge clientii sã cumpere“. Marketingul este definit ca fiind “un proces social si managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse si servicii avand o anumitã valoare“.

Master Business SSolution Profiles ofera clientilor o gama larga de metode de cercetare cantitativa si calitativa, efectueaza studii de utilizare si atitudini pentru a intelege caracteristicile de baza ale dinamicii cumparatorului. Cu ajutorul acestor programe monitorizam comportamentul si obiceiurile actuale ale consumatorilor precum si atitudinile in ceea ce priveste marcile si produsele. Prin testarea produselor si conceptelor oferim clientilor nostri informatii cu privire la atributele care influenteaza satisfactia si stimulii care determina preferintele clientilor pentru un produs sau altul. In conformitate cu nevoile clientilor, noi evaluam performanta produsului sau a conceptului in toate fazele de viata ale produsului.

MYSTERY SHOPPING

Academia MBSP ofera toate tipurile de servicii mystery shopping pentru a evalua atuurile si slabiciunile unei afaceri. In urma cercetarilor se elaboreaza o analiza SWOT precum si solutiile specifice fiecarei necesitati in parte.

Mystery shopping reprezinta un instrument de evaluare a serviciilor pentru clienti prin intermediul unui proces in care sunt implicati „cumparatori sub acoperire” pregatiti, care actioneaza pe baza unui scenariu predefinit pentru a identifica elementele ce influenteaza loialitatea clientului in procesul de cumparare. La nivel international este cunoscut si sub denumirea de secret shopping, secret buying, iar in Romania sub denumirea de evaluare incognito sau evaluare sub acoperire. Obiectivul de baza care trebuie constant urmarit este acela al cresterii vanzarilor prin fidelizarea clientilor. Este demonstrat ca un client satisfacut se intoarce in magazin, este de asemenea demonstrat ca un client nemultumit impartaseste experienta lui negativa unui numar de cel putin 4 persoane.

Tot prin intermediul proiectelor de mystery shopping se pot evalua comparativ practicile folosite in cadrul firmei versus cele folosite de concurenta. Pentru orice firma cunoasterea competitorilor este esentiala.

MBSP ofera solutii complete de MARKETING MIX:

Marketingul, general vorbind, reprezinta promovarea produselor, in special prin PUBLICITATE si BRANDING Totusi, in limbaj profesional termenul are un spectru mai mare de intelesuri care au ca element comun punerea in centrul atentiei a clientilor. Produsele sunt dezvoltate pentru a satisface dorintele unor grupuri de clienti, si, in anumite cazuri, chiar a unor clienti anume. McCarthy a impartit marketingul in patru segmente de activitate. Topologia lui a devenit universal recunoscuta, iar setul lui de 4P a devenit un termen al limbajului.

Cei patru P sunt:

  • PRODUS – Aspectele de Managementul produselor si Marketingul produselor se ocupa de specificatiile bunului sau produsului in cauza, si la modul in care relationeaza la nevoile si dorintele utilizatorului final.
  • PRET – Se refera la procesul de stabilire a pretului pentru un produs, inclusiv reducerile de pret.
  • PROMOVARE -  Includem reclama, relatii publice, publicitate si vanzari personale prin diferite metode de promovare a unui produs, brand sau companie.
  • PLASAMENT sau DISTRIBUTIE – Modul in care produsul ajunge la client; de exemplu, plasamentul la locul vanzarii sau desfacerii cu amanuntul. Acest al patrulea P face referinta la locul unde produsul sau serviciul este vandut, exemplu- regiune geografica sau ramura industriala, si segmentul caruia se adreseaza (tineri adulti, familii, companii, oameni de afaceri, femei, barbati, etc.)

Aceste patru elemente sunt de obicei numite MARKETING MIX

Academia Master Business Solution Profiles foloseste aceste valori pentru a intocmi un PLAN DE MARKETING.

Modelul celor 4P este folositor mai ales cand se utilizeaza pentru produse de o valoare redusa. Produsele industriale, serviciile si produsele cu o valoare mare au nevoie de mici adaptari ale acestui model.

MBSP stie ca MARKETINGUL SERVICIILOR trebuie sa aiba in vedere natura unicitatii serviciilor.

Marketingul industrial (BUSINESS TO BUSINESS) trebuie sa tina seama de valoarea pe termen lung a acordurilor contractuale care sunt specifice tranzactiilor din lantul de aprovizionare.

MARKETINGUL RELATIILOR urmareste sa faca acest lucru privind marketingul prin prisma valorii pe termen lung a relatiilor decat prin prisma tranzactiilor individuale.